فرمولاسیون آرایشی بهداشتی

دنبال کنندگان ۶ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۸ شهریور ۹۵، ۲۰:۴۸ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت

کرم و شامپو بخش چهارم

يكشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۱۶ ب.ظ

دی سدیم کاپریلوئیل گلوتامات
علاوه برخاصیت شویندگی ملایم بر روی پوست ومو ،به دواسید آمینه گلوتامیک وکاپریلیک اسید تجزیه میگردد.که باعث اسیدی شدن Ph پوست درحدود ۵/۵_۵ می گردد ،اسیدی شدن پوست باعث جلوگیری از رشد باکتریهای مضر میشود،این باکتریها سبوم رابه مواد محرک وبدبو  تجزیه میکنند ،ازطرفی این اسیدها سبب مرطوب شدن پوست ومونیز می شود وبه نگهداری آب درون سلولهای شاخی کمک میکنند،این ماده باعث کاهش ترشح سبوم از غدد چربی شده درنتیجه به مرور از میزان چربی مو کم میکند،قابل استفاده در شامپوی موی چرب ،وبه عنوان یکی از ترکیبات شوینده اسیدی درضدعفونی کننده اندام تناسلی بانوان

ستیل الکل یا استئاریل الکل
یک الکل چرب سنگین،باایجاد یک لایه نازک روغنی بر روی پوست ومو که ازخروج رطوبت از پوست وموجلوگیری میکند، وباعث انعکاس بیشتر نور از مو وبراق شدن آن ،ونرم شدن پوست میگردد ،درکرمسازی بعنوان t hickner وسفت کننده امولسیون عمل میکند.

شی باتر یا کره شی
عصاره طبیعی دانه یک درخت آفریقائی است ،بدلیل داشتن سینامیک اسید یک مرطوب کننده گیاهی مؤثراست وبهترین انتخاب برای کسانی است که میخواهند ازمواد سفت کننده طبیعی پوست استفاده کنند.



مواد مورد استفاده در کرم ولوسیونها
di methyl amino ethanol
که از آن دربسیاری ازمحصولات پر کننده فوری چروکها ،وضدچروکها استفاده میکنند،در کرمها ولوسیونها،سرمها رژ وغیره ،بامتورم ساختن سریع و تماشائی واکوئلهای سلول پوست بنام فیبروبلاستها تأثیر ضدچروک ایجاد میکنند،امادرمورد تأثیرات داروئی وسمی آن اطلاعات زیادی در دست نیست.

عصاره زیتون غنی از اسیدهای چرب مانند اولئیک اسید می باشد که با نفوذ به پوست سر، پوست و موی سر را تغذیه کرده و پوست سر را مرطوب و نرم نگه می دارد. عصاره زیتون دارای خواص آنتی اکسیدان، آنتی بیوتیک و آنتی باکتریال است. آنتی اکسیدان های موجود در زیتون رادیکال ها ی آزاد را تخریب و از آسیب دیدن کلاژن جلوگیری می کنند و باعث جوانی و طراوت پوست سر می شود. همچنین عصاره زیتون، از پوست و مو در برابر آسیب های ناشی از تابش اشعه ی ماورای بنفش (UV) محافظت می کند. شامپو  های زیتون تنظیم کننده چربی پوست سر بوده، آن را مرطوب و لطیف نگاه می دارد و با افزایش گردش جریان خون در پوست سر، پیاز مو را تقویت می کند. عصاره زیتون غنی از تانن های گالیک و پلی فنل ها است.

ویتامینC و جوانسازی پوست

ویتامین C نقش مهمی در بدن و حفظ سلامت و انعطاف پذیری آن دارد. اگرچه پوست جوان سرشار از ویتامین C است اما با بالا رفتن سن پوست به طور طبیعی و به مرور زمان مواد مغذی خود را از دست می دهد. عوامل دیگر مانند قرار گرفتن در معرض نور ماورای بنفش، آلاینده ها و ترکیب دود سیگاروکمبود ویتامین C باعث پیری پوست می شود.اما با تامین میزان کافی ویتامین C و... می توان با چین و چروک پوست مقابله کرد.
 
چین و چروک

ویتامین C، نقش مهمی در تولید کلاژن دارد که باعث انعطاف پذیری پوست می شود.دریافت میزان کافی ویتامین C که باعث تولید کلاژن می شود در مقابله با چین و چروک موثر است.
 
لکه های قهوه ای

بیشتر این لکه ها بر اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می آید. ویتامین C آنتی اکسیدان قوی است که تعداد سلول های سوخته بر اثر نور خورشید را کاهش می دهد و آسیب های پوستی مربوط به سن را برطرف می کند. اگر چه این ویتامین جایگزین کرم ضد آفتاب محسوب نمی شود، اما در برابر نور خورشید از پوست محافظت می کند و آسیب های نور ماورای بنفش از جمله خط های ریز و تغییر رنگ پوست را ترمیم میکند
کرم های حاوی ویتامین C

مصرف ویتامین C از طریق مکمل یا مواد غذایی برای سلامت مفید است اما برای بعضی استفاده از کرم موضعی ویتامین C نیز توصیه می شود.هنگام خرید دقت کنید در لوسیون، کرم حاوی ۳ یا ۱۰ درصد ویتامین C، اسید اسکوربیک یا اسیداسکوربیک-ال باشد. از آن جا که تمام آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین C در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم از بین می رود، تنها در صورت بسته بندی مناسب کرم نسبت به خریداری آن اقدام کنید.پس از تمیز کردن پوست روزی یک بار این کرم را به صورت بمالید. در صورت ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن از مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده همزمان از این کرم با لوازم آرایشی مانعی ندارد.برای به دست آوردن نتیجه بهتر، ویتامین C را با ویتامین E ترکیب کنید. زمان تاثیرگذاری این کرم ها در هر فردی متفاوت است. برخی طی ۲ تا ۴ هفته و برخی بین ۶ تا ۸ هفته نتیجه میگیرند.




نظر شما مایه دلگرمی ماست

نظرات (۲)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • احسنت
    خیییییییییییلی پربار بود! خیلی ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی